Sommeren 2015

HeiHei, bilder finner du mot slutten av innlegget.

Nå skal vi skrive et innlegg vi har gledet oss lenge til å skrive, sommeren 2015! Hvis vi skal være helt ærlige så er dette er en av de beste sommererene vi har opplevd på lenge. Akkurat som sommeren for ett år siden også. Denne sommeren var vi først hjemme en stund. Deretter dro vi videre på seilbåten i 3 uker med foreldrene våres og veninnen til Linn, Andrine.

Når vi ankom båtplassen, hvor båten ligger fast ble vi kjent med noen som resulterte i at vi lå der i 4 dager før vi dro videre. De vi ble kjent med hadde camping ikke så langt unna havnen og hadde småbåter som vi kjørte med. Den ene dagen dro vi til Hankø å badet, det var sykt koselig og deilig. På samme dag, altså på kvelden dro vi til et utrolig fint badested som heter Saltholmen og så på den utrolig vakre solnedgangen

Vi dro fra hjemhavna til Stavern ved Larvik. Dette er en veldig søt og liten by/bygd. Vi ble kjent med noen der også, så vi endte opp med å ta en Larvik tur med bussen og være med dem å gå rundt i byen osv.. Det var ikke så mye i byen der iogmed at det småregnet men var fortsatt utrolig koselig.

Etter Stavern  tok vi turen til Svergie og når man er i Svergie så kjøper man selvfølgelig masse godteri! Svensk godteri smaker på en eller annen rar måte 100 ganger bedere enn det norske. Vi var på forskjellige havner i Svergie og var der i ca en uke før vi tok turen mot favorittstedet vårt, Danmark!

Det første vi gjorde når vi kom til Danmark var å sykle til stranda og sole oss å bade, selvom vannet var utrolig kaldt. Vi var i Skagen, som er  Danmarks nordligste by med en utrolig flott og lang strandpromenade men hvit syden sand. Vi møtte en gamme venn av oss som er dansk og kompisen hans som vi ble kjent med der. Etter et par dager så ble vi kjent med masse nye folk , danske og norske. Vi fant ut at akkurat når vi var der så var det skånaCup. En fotballcup for norske gutter fra 10 til 20 hvis jeg husker riktig. Vi så selvfølgelig på noen fotballkamper, siden vi sa vi skulle se på de. Og hvem sier vel nei til å se på norske fotball gutter? i hvertfall ikke vi.

Det ble utrolig mange koslige kvelder på stranda i  skagen og nattbading og hele pakka. Vi har faktisk enda kontakt med de vi ble kjent med. De fleste var fra Fredrikstad og Trondheim. Utrolig gøy å høre mange forskjellige norske dialekter.Vi snakket også med noen fra Toten.

Etter Danmark dro vi til Svergie og hvilte ut før vi dro tilbake til hjemhavna å deretter dro hjem. Når vi kom hjem så fant vi ut at en vi kjenner fra Karibien var i Norge så vi dro til Oslo å møtte han og kompisen som han bodde hos i en uke. Senere den uka så hadde vi masse besøk her hjemme også inviterte vi han fra Karibien og kompisen. Vi bada i jacuzzien og chilla. Dette ble altså en liten «fest».

Respekt til dere som har orket å lese alt, prøvde å skrive så kort som mulig men ble visst langt uansett. Har også gjort mye annet gøy i sommer, som å være med venner.
Vi tok foresten en hel haug med bilder som har blitt til en liten minne film for familien, denne kommer til å  bli lagt ut om noen dager. Den er ganske lang men er av hele ferien, altså bilder og videoer i ett. Her er  en liten smakebit

Andrine & Linn som soler seg på dekk.

Siri på seilbåten

Linn & Andrine

Siri

Andrine & LinnIMG_0409

Andrine & Linn

Siri i smøgen.

Linn & Siri i smøgen.

Andrine i smøgen.

Fikk besøk av besteforeldrene våres i Skagen, Danmark :).

Siri

Siri og pappa utpå sjøen.

Andrine & Linn på vei til Larvik by.

Bilde fra hjenmhavnen, med de nye vennene våres.

Siri & Andrine kjøpte sushi i Stavern

Dette var bare generelle bilder av oss igrunn så stay turned for the video.